Jestliže váš web je zkrátka nemocný, tj. nepřivádí odpovídající počet návštěvníků či čtenářů. Pokud dlouhodobě stagnuje a nemá dostatečnou návštěvnost a potenciální zákazníky, chce to náležitě zmapovat aktuální situaci, najít slabá místa. V tomto směru pomůže správně zvolená analýza SEO. Nad čím se však ještě před samotnou analýzou webové stránky zaměřit?
Nejdříve si udělejte rychlý přehled o tom, pro koho je váš web určen, na jakou cílovou skupinu je zaměřen. Je důležité si uvědomit, co na své webové stránce nabízíte a komu! Podstata spočívá v tom, komu jsou vaše webové stránky určeny. Na jakou cílovou skupinu návštěvníků je web orientován. Zda prodáváte, nabízíte či jen informujete.
Dále je rozhodující, co je váš záměr. Jestli potřebujete uskutečnit více prodejů, vyšší návštěvnost apod.
Struktura webové stránky
Dále je nezbytné se podívat na samotnou stavbu webové stránky. Zda hlavní stránka na první pohled obsahuje veškeré potřebné informace, které sdělí návštěvníkům i vyhledávačům, o jaký web se jedná, jaké je zaměření apod. Je dobré si představit váš web jako výlohu obchodu. Zda se jedná o logické a přehledné rozložení. Jak je to s navigací? Dostane se návštěvník prostřednictvím navigace na další části webu? Hlavní stránka by měla sloužit jako zásadní rozcestník.
Obsah jednotlivých stránek webu
Zkontrolujte si, zda obsahují smysluplný textový obsah, jestli má každá stránka nadpis. Jestliže dokáží stránky fungovat i samostatně, tj. pokud se na ně návštěvník dostane přímo z vyhledávače. Je důležité, aby v tomto případě daný návštěvník mohl nalézt, co potřebuje a co hledal právě ve vyhledávači, což bylo důvodem, že navštívil vaše webové stránky.
Nepodcenit ani formát textu. Je dobré ověřit si, zda je dobře čitelný pro uživatele. Zda na svých stránkách efektivně jsou použity odstavce a podnadpisy v textech, zvýrazněný text, slova apod.
Neztrácejte čas a kontaktujte v tomto směru odborníky v jejichž kompetenci je správně provedená analýza SEO.